Tuesday, 21 June 2011

BeTaPa cEKapNya AnDa!!-FW: dr email aiin

Ujian Dementia
Betapa cekapnya anda!!


Di bawah ada ( 4 ) soalan dan satu soalan bonus. Anda perlu menjawab dengan pantas. Anda tidak boleh mengambil masa, perlu menjawabnya segera. OK?


Mari cuba, lihat sendiri berapa pantas dan hebatnya diri anda.....



Ready? GO!!! (lihat bawah)












Soalan Pertama:

A
nda menyertai perlumbaan. Anda mengejar dan memotong orang yang kedua. Sekarang Anda ditempat yang ke berapa?










Jawapan: Jika jawapan anda tempat yang pertama, sudah tentu jawapan anda salah! Jika anda memotong orang kedua sudah tentu anda mengambil tempatnya, tempat kedua!

Cuba jangan lihat atas semula untuk soalan seterus. Sekarang jawab soalan kedua, tetapi jangan ambil terlalu banyak masa seperti soalan pertama OK ?





Soalan Kedua:
J
ika anda memotong tempat orang yang terakhir, jadi anda di tempat...? (lihat bawah)








Jawapan: Jika jawapan anda tempat kedua terakhir, anda salah lagi.. siapakah yang terakhir, bagaimana anda boleh memotong orang yang terakhir?


Adakah anda pantas dan cerdek, tidak begitu rupanya.?







Soalan Ketiga:
S
oalan kira-kira bermuslihat! Perhatian: Ini mesti dilakukan tanpa menggunakan fikiran sahaja . Jangan guna kertas dan pensil atau mesen kira-kira. Cuba lah...



Ambil 1000 dan campur 40 . Sekarang campur lagi 1000 . Campur lagi 30 ..... Campur lagi 1000 .. Campur lagi 20 ... Campur lagi 1000 .. Campur lagi 10 ... Berapa kah jumlah semua?


Lihat bawah untuk ...jawapan.. ...










Adakah jawapan anda 5000 ?

Jawapan sebanar adalah 4100.



Jika anda tak percaya gunakan mesen kira-kira.! Mungkin ini bukan hari anda kan ? Mungkin anda boleh jawab soalan yang akhir ini dengan betul ... Cuba .



Soalan keempat:

Bapa Mary ada seramai lima orang anak gadis: 1. Nana, 2. Nene, 3. Nini, 4. Nono. Apakah nama anak gadisnya yang terakhir?









Adakah jawapan anda Nunu? Salah! sudah tentu Salah.
Namanya Mary. Baca semula soalan!



Okay, cuba jawab soalan bonus:

S
orang bisu pergi ke mini-market untuk membeli sebatang berus gigi. Dengan mengayakan lakunan memberus gigi ia berjaya menerangkan hasratnya kepada pekedai dan ia berjaya membeli berus gigi itu.

Seterusnya, seorang buta pergi ke mini-market, untuk membeli cermin mata hitam, bagaimaa dia menerangkan kepada pekedai itu hasratnya. ..?













Dia hanya membuka mulutnya dan menyebut apa yang dihajati

Mudah sahaja.




HANTARKAN KEPADA BIJAK PANDAI YANG LAIN ATAU KEPADA YANG MERASAKAN DIRI MEREKA BIJAK.

Selamat bergembira.. ... bye.!!

Thursday, 16 June 2011

pOT LuCK aRaS 1 BK

Majlis makan-makan aras satu yg diadakan dua hari yg sudah, Selasa 14.06.2011...wahhhh...meriah bangat dong...penuh makanan dan warna warni dah..makan sampai tak ingat dah...huhuhu..kat bawah ni ada lah beberapa gambar yg sempat cheqlong dan member cheqlong fadhil ambil sebelum kehabisan ubateri...huhuhuhu...tau tak pe tu ubateri..tanye member2 dak trganu..tujuan pot luck ni diadakan adalah tuk mengeratkan lagi silatulrahim antare kite orang di aras satu ni disamping meraikan ulang tahun member2 yg lahir bulan empat,lima dan enam serta meraikan member2 yg telah bertukar keluar Jpa ataupun yg bertukar dalaman Jpa..dalam majlis ni juga kite orang sempat la dapat hadiah coz de tukar-tukar hadiah selain dari majlis makan-makan je...so scroll down je r klu nak tengok pict-pict pot luck tuh...enjoyyy..... :P


cewahhh padil..ushar ape tuh???
tolong angkat ke nak berposing nih???da smart daaa.hehehe...
sempat lagiiiii...senyummmmm...maizatul n yati



effa n nabila..effa tnjuk gigi....

sorang je sni gurl...yg lain seme pmpuan..huhuhu...nana,yati,ecah,nita,mirul n linda..
tau tak ape dalam smpul seri paduka baginda nih??? gemuk la sape yg dapat nih...baim...baim..hihihi
ewahhh...smpat lagi tuh posing smart...sengeh...sengeh jgn tak sengeh..
persiapan tuk makan-makan...sape tuh...bagusnye..cc.syuk,kak lela n macho tapi jmabu kite zul..
eeee...bagusnye..tolong menolong ek..lyn..
oittt tggu saye tuggu saye..kate org kat blakang..hihihi kak dilla n ezzah..
oitttt...ini tidak aci...awal2 cc.syuk da nk rsmi...hehehehe.acah je tu..
peace...min n cc.faridah
posingggg...lyn,elyn n yant..
sedang mnunggu ketibaan dato' Jalil..
posing- posing..effa,salina,zus,hani,iza,salwa n alyunizah
puan pengerusi kite kak lela,amir,abg kerol,abila,nadiah n a'sim
wahhhh...mayaknye hadiah...nak jugak..
Dato' Jalil
mat jambu...ijat senyum sokmo...
posing-posing...ijat,fizi,ku n kecik
suatu penantian..
orang yg dirai datang jauh dari MOF..2 dari kiri..shidi baba..ehhh...baim pn ade..cc syuk pn de jugak...ini da bagus...
darul buat ape tuh..
syafiza dpt hadiah yg dismapaikn oleh Dato' tmbalan kite...
waoowww...best ni...i like kek...habis ni klu mk sorg...huhuhu
yg ni pn sedap jugak...eee...lpo da rs tengok kek nih..
warga aras 1 yg diraikan yg menyambut bezday pada bulan april,mei n june..
waduh...time makan-makan aje...
oittt...ketepi-ketepi sye nk simpan kek ni...huhuhu..
epul lagi...eee...peace...
wahhh...brselere mkn..nyum-nyum..
abg jali mkn nyorok-nyorok sorang2...xajak pn cheqlong..
linda nmpak meroh...hahahahaha...cheqlong



so that all, but not pict la..nanti ssah plak nak loading page nie...hehehehe


#####sUka taK eNtRy iNi? kLik r LIKE!!* hAA!!! jAnGaN LuPa kLiK "PENGIKUT" dUlU SeBeLuM bErEdAr 'n beLek-beLek La IkLaN-IkLaN yG aDe..hihihi :) niCe R..tQ!!#####

Wednesday, 15 June 2011

gEgArAn Di sEkItAr KomPlEkS KeRaJaAn pUtRaJaYa(jPA)

PeGRHHHHH...tetibe je de pngumuman semalam de gegaran la plak myb efet daripada gempa bumi kat Sumatra kut..so kite orang semue staf-staf d Jpa ni kne la kluar takut de perkara yg tak diingini berlaku...rmai jugak rupanya manusia2 d komplek C nih..huhuhuhu...so see2 jela antara pic2 yg sempat cheqlong ambik time bosan2 xde nk wat pe2...

cewahhhh...smpat lg tu posing2...hihihihi

epul..


abg Jall









#####sUka taK eNtRy iNi? kLik r LIKE!!* hAA!!! jAnGaN LuPa kLiK "PENGIKUT" dUlU SeBeLuM bErEdAr 'n beLek-beLek La IkLaN-IkLaN yG aDe..hihihi :) niCe R..tQ!!#####







Friday, 10 June 2011

hiGWay mATi

Y??? Tbe-tbe je plak thenti kat higway nih..ape psal ntah..slah jlan la nie...huhuhu..





#####sUka taK eNtRy iNi? kLik r LIKE!!* hAA!!! jAnGaN LuPa kLiK "PENGIKUT" dUlU SeBeLuM bErEdAr 'n beLek-beLek La IkLaN-IkLaN yG aDe..hihihi :) niCe R..tQ!!#####

Thursday, 9 June 2011

BeNgKeL aT CoRUs pARaDiSe

Huhuhu...gi jugak cheqlong kat cini...tu pun coz jadi urus setia tuk bngkel Plk..ni pn terase lagi lnguhnye..tp syok la g ctu,nak tdo je rase...malas tul nak handle bengkel...hehehe.
 tuh ncik razak duk tngah cite pasal bengkel ni diadakan

wohhh...ncik faiz n ncik mokt consentrate betul,siap posing smart lg tuh..


nie ncik amir duk mengenang mase silam ke mase ke depan,ke pikir nk tambah lg sorg ke???.................aNAK le,huhuhu :P

Perbincagan berkumpulan.

aduhh...gatal la plak dahi aku nih..huhu..jgn mrh cik a'sim,cheqlong gurau je..
ade sesape nmpak orang minyak disiang hri tak kat pict ni???


best ke ek bede nih???, Aiin ckp best...ye dok???
nie plok cik ecah mkan,mcam sdap tapi sdap kut...




#####sUka taK eNtRy iNi? kLik r LIKE!!* hAA!!! jAnGaN LuPa kLiK "PENGIKUT" dUlU SeBeLuM bErEdAr 'n beLek-beLek La IkLaN-IkLaN yG aDe..hihihi :) niCe R..tQ!!#####